Sunday, February 22, 2009

UMPAN YANG TERKENA

Kalut sungguh suasana politik negara kita la ni...... pakat lawan dok mengata hang aku...hang aku siapa pun tak tahu siapa yang betul dan boleh dipercayai..ii. jadi gok dok tengok lani nampaknya rakyat yang jadi mangsa kerana pemimpin akan mencanang perlagai isu asalkan politik diri sendiri yang selamt cukp la...boleh cakap bohong pun tak pae....

Gok melihat pakatan pembangkang...lebih terok dihentam kerana depa yang mula dulu, segala tipu helah depa semua tak menjadi..mungkin kok tak direstui oleh Tuhan yang maha kuasa.

Lani, kalu buat jahat....bayar tunai akan kita nampak siapa yang jahat kerana dari Peristiwa Baling 1974 hingga kini helahnya semua tak menjadi...jadi pun makan diri sendiri.......Inikah pemimpin yang disanjung oleh rakyat jelata.

Bagi kalangan PAS dua kali lima saje.....bercakap fasal agama depa saja yang hebat dan tau...tetapi kalau tak sokong depa..satu keturunan dikutuk habis habisan......kalu sokong dan katakan PAS berjuang untuk Islam selamatlah kamu........percayalah.

Kini kita menanti PR kecil Bukit Gantang dan Bukit Selambau, gok dok tengok pembangkang akan menaikkan semangat rakyat untuk menolak UMNO kerana rakyat dah muak dan jijik dengan perangai UMNO dan kerajaan. kata dema, rakyat yang benci tapi yang benci tu adalah orang-orang yang taksub dengan PAS dan Keadilan serta HINDRAF....itu saja.

Isu tak payah la diulas kerana ianya akan terbit pada masa kempen nanti...yang tak ada diadakan, yang tak betul dibetulkan oleh pembangkang asalkan mereka untung...itulah pembangkang negara kita.

Kini, samalah kita lihat sejauh manak kekuatana kerajaan/UMNO dalam menangani kedua PR kecil ,jangan kalah lagi.....kalau tidak...tak tau apa nak jadi.......

No comments:

Post a Comment